5 راه کنترل افزایش فشار خون و مصرف سدیم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 20 مرداد 1395
بازدید : 141
نویسنده : ایمان علیزاده


به گزارش گروه ترجمه و تهیه محتوا مجله خبری فرادون سدیم بصورت نمک در صنایع غذایی به عنوان طعم دهنده و نگهدارنده غذا استفاده می‌شود.

اگر تاکنون چیپس ذرت مصرف کرده باشید حتما” دیده اید که این اسنک‌های نمکی با مقدار زیاد هوا درون بسته بندی پر شده و با طعم دلخواه آماده می‌شوند. قرار دادن این اسنک‌های نمکی در بسته بندی های رنگین کمانی که برای تبلیغات تهیه شده‌اند باعث می‌شود که نتوانیم در مقابل مصرف نکردن آن مقاومت کنیم. تنها اسنک‌ها حاوی سدیم نیستند، بلکه غذاهای رستوران نیز حاوی سدیم هستند. ترشیجات، سس‌ها، همبرگر و سیب زمینی سرخ کرده همه این‌ها مقادیر زیادی نمک دارند که به خاطر طعم و نگهداری‌شان به آنها افزوده می‌شود.
 
5 راه کنترل فشار خون و مصرف سدیم شامل موارد ذیل است:
 
1- اگر شما سالم هستید و سابقه خانوادگی فشار خون بالا و بیماری قلبی ندارید، روزانه می‌توانید 2300 mg/d سدیم طبق توصیه قوانین و راهبردهای ایالات متحده در سال 2015 مصرف کنید، اما اگر در معرض خطر هستید و سابقه خانوادگی فشار خون بالا و بیماری قلبی دارید سقف مجاز مصرف روزانه شما 1500 mg/d است.
2- از سوابق سلامتی‌تان مطلع باشید، بخصوص فشار خون و وزن. با پزشک‌تان درباره چیزهایی که باید انجام بدهید صحبت کنید. متخصصین تغذیه رژیم DASH که حاوی فیبر، میوه و سبزیجات بالا، چربی کم، غلات کامل و گوشت لحم (صاف و بدون چربی) است را توصیه می‌کنند.
3- طعم‌هایی بصورت جایگزین با سدیم بیابید. مانند استفاده از سیر و پیاز تفت داده و گیاهان خشک شده و تازه به جای نمک.
4- ثبت روزانه غذایی داشته باشید تا هر گونه تغییرات در برنامه غذایی را بتوانید ببینید.
5- حداقل در هفته 150 دقیقه ورزش کنید. بهتر است که 1 ساعت در روز ورزش کنید. ورزش کردن به حفظ فشار خون نرمال و مقاومت و تناسب اندام کمک می‌کند. همچنین منجر به حفظ عملکرد کلیه‌ها و کاهش وزن می‌شود.
 




:: برچسب‌ها: کنترل فشار خون ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله خبری فرادون و آدرس magfaradoon.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com